fbpx
Site logo

Męskie spojrzenie na drugi obieg #4. Przemek Srogosz (Lumpsetter). MOVEMBER 2022

Listopad jest miesiącem zwiększania świadomości na temat problemów nowotworowych u mężczyzn. Wspierając ogólnopolską akcję Movember rozmawiamy z mężczyznami, którzy mają według nas największy wpływ na promowanie drugiego obiegu w naszym kraju. Oprócz wsparcia akcji, chcemy dowiedzieć się, czy faktycznie mężczyźni decydują się na kupno odzieży z drugiej ręki dużo rzadziej niż kobiety i zastanowić się, z czego to może wynikać. Zapraszamy na rozmowę z Przemkiem Srogoszem – trendsetterem mody lumpeksowej i drugiego obiegu 😎

"Noszenie sieciówek będzie w przyszłości takim samym wstydem, jak niesprzątanie kupy po swoim psie, palenie w pubie, czy dłubanie w nosie przy ludziach. "

Przemek Srogosz

Skorzystaj z poniższych przycisków do szybszego poruszania się po wpisie 👇

Przemek Srogosz - Lumpsetter

Przemek Srogosz aka Tommy Lumpdigger to człowiek niewielu talentów, ale za to jednej tylko pasji – lumpiarstwa. Wyławia perły z morza lumpów, z czego zdaje relacje na swoim blogu lumpsetter.pl i na socjalach.

Przemek Srogosz, czyli Lumpsetter w pełnej krasie

Czym się aktualnie zajmujesz, na czym skupia się Twoja działalność?

Jestem zawodowym sprzedawcą, na co dzień sprzedaję modę dla bogaczy, po godzinach zakładam pelerynę i promuję drugi obieg, modę wintydż i slow-fashion. Poza tym jestem mocno zajawiony na słowo pisane i w tym aktualnie robię formę.

Kiedy zainteresowałeś się drugim obiegiem i upcyklingiem? Dlaczego?

Drugim obiegiem zainteresowałem się w podstawówce, gdy mama zaczęła przynosić do domu worki pełne lumpów. Tak zostałem skazany na lumpy. Wtedy nienawidziłem lumpeksów, dziś je uwielbiam.

Czy uważasz, że wybór rzeczy z drugiego obiegu jest istotny? Dlaczego?

Wybór rzeczy z drugiego obiegu jest śmiertelnie istotny. Nie chodzi wcale o to, że fast fashion zabija planetę. Ta planeta wytrzymała bombardowanie kometami, przeboleje i to, że musisz zmieniać garderobę co sezon. Gorzej przyszłe pokolenia. Im będzie żyło się trudniej. Drugi obieg to troska o innych.

Lumpsetter przed swoim ulubionym lumpeksem w kamuflażu sklepu spożywczego

Czego z Twojej perspektywy warto szukać w sklepach z używaną odzieżą?

Wintydżu. Wintydż jest seksowny, uroczy, dobrze odszyty z lepszych materiałów, ciekawy stylowo i rzadki. Ma wszystko to, czego nie mają śmieci z sieciówki.

Drugim obiegiem częściej interesują się jednak kobiety, a przynajmniej to one częściej mówią o tym otwarcie. Jak myślisz, dlaczego tak jest?

Ponieważ nie boją się społecznej reakcji, gdyż ta jest przeważnie pozytywna. Kobieta w lumpeksie udowadnia swoją zaradność i oszczędność, a także indywidualizm. Chłopy boją się, że ktoś pomyśli, że kupują w lumpeksie, bo są biedni. Z drogim znaczkiem na klacie czują się pewniej. Ale nie winię ich. To wina zasad gry, nie graczy.

Jak zmienia się moda męska? Czy w ogóle się zmienia?

Zmienia się na rzecz większego luzu. Biednych dandysów znów znosi na margines. Już nawet garnitury szyje się z dżerseju, przez co przypominają dres. Kto nie musi, ten dziś nie nosi krawata. Poza tym streetwear pożera wszystkie style, a nad całą branżą rozpościera swój cień unisex.

Jak widzisz drugi obieg w przyszłości? Co według Ciebie się zmieni w tym zakresie?

Drugi obieg przygarnie nas wszystkich. Będziemy o tym mówić coraz głośniej i coraz liczniej. Noszenie sieciówek będzie w przyszłości takim samym wstydem, jak niesprzątanie kupy po swoim psie, palenie w pubie, czy dłubanie w nosie przy ludziach. Wszyscy jesteście skazani na lumpy, choć może jeszcze tego nie wiecie.

Lumpsetter czekający na swoim miejscu VIP w kolejce do lumpeksu

Jakie są Twoje plany związane z rynkiem odzieży używanej?

Marzy mi się otworzenie kiedyś vintageshopu, który byłby kapsułą do podróży w czasie. A krótkoterminowo chciałbym robić to co robię, tylko więcej i lepiej, czyli tzw. rozwój.

Jak moglibyśmy zachęcić innych do korzystania z drugiego obiegu?

Starym, sprawdzonym sposobem. Horrendalne podatki na sprzedawców fast fashion, które wywindują ceny w sieciówkach do takich poziomów, że nie będzie się opłacało kupować tam nowych ubrań. Wówczas drugi obieg stanie się atrakcyjniejszy pod najważniejszym dla klienta względem – cenowym. A zdobyte w ten sposób pieniądze można by przeznaczyć na rewitalizację terenów zdegradowanych przez produkcję tekstyliów.

Powinniśmy mniej cackać się z fastfashionowym towarzystwem. Kompulsywne kupowanie sieciówek, wspieranie tego makabrycznego przemysłu jest, jak palenie szlugów w kotłowni statku, którym wszyscy płyniemy. Kiedyś to wszystko pieprznie, a nie wszyscy zmieszczą się na tratwach. Winni są nie tylko producenci, ale również konsumenci którzy krzyczą: „weźcie moje pieniądze!”. Sheiniara dokłada roboty dzieciom w Bangladeszu nie mniej, niż regionalny menedżer sprzedaży. Należy to mówić głośno i z podniesioną przyłbicą, bez obaw, że może kogoś to zaboli. Prawda boli. Na pewno mniej, niż dłonie po 12 godzinach szycia t-shirtów za pół dolara.

Lumpsetter w najlepszym towarzystwie prawdziwego wintydżu

Movember 2022, czyli czym jest Wąsopad?

Listopad na całym świecie został uznany miesiącem solidarności z mężczyznami zmagającymi się z rakiem jąder oraz nowotworami gruczołu krokowego. Według szacunków, co 3 mężczyzna w wieku od 50 do 80 lat oraz 80% mężczyzn po 80 roku życia zachoruje na raka prostaty. Nowotwór ten zajmuje 4. miejsce pod względem śmiertelności na świecie. 

Rak jąder jest z kolei najczęściej występującym nowotworem u mężczyzn do 40. roku życia. Wszystkie nowotwory są łatwo wyleczalne, jeśli są wcześnie wykryte. Wiemy coraz więcej na temat profilaktyki tych chorób i właśnie w tym celu powstała kampania Movember (Wąsopad)

Panowie – to dobra okazja, żeby się przebadać. Panie – dajcie znać swoim bliskim o tej akcji! Akcja ma miejsce w Polsce od 2014 roku, gdzie opiekę nad inicjatywą przejęła Fundacja „Kapitan Światełko” i działają pod nazwą „Mosznowładcy”.

Kalendarz Badań

Wiecej o akcji Movember 👇

Jeśli wpis Ci się podobał, udostępnij go znajomym!

Facebook
LinkedIn
Pinterest

Poprzednie wpisy na blogu:

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments